De tweede wandeldag - Reisverslag uit Águeda, Portugal van Andre Oord - WaarBenJij.nu De tweede wandeldag - Reisverslag uit Águeda, Portugal van Andre Oord - WaarBenJij.nu

De tweede wandeldag

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre

27 September 2015 | Portugal, Águeda

Nadat we gisteren in de auberge waren aangekomen hebben we eerst lekker gedouched. Waarna we in de cantina konden gaan dineren. Speenvarken werd aanbevolen als specialiteit. Het was varkensvlees, en het was best wel lekker en gaar. Maar om dat nou als specialiteit te noemen ging ons net iets te ver. Bovendien kregen we letterlijk chips als aardappels. De een lekker knapperig, de ander een beetje brak en soft.
Na het diner met een lekker glaasje en nog een glaasje port toe zijn we naar bed gegaan. Heerlijke bedden. Goed geslapen.
Nadat we vroeg wakker werden ( de wekker verkeerd ingesteld) zijn we op tijd vertrokken. Het was nog lekker fris zo smorgens. Na 5km zou er een gelegenheid komen om te ontbijten. Niks gezien natuurlijk. Maar na een tijdje zag een eigenaresse van een conditorei dat er geld viel te verdienen aan ons. Snel werd de deur opgedaan, en werd konden naar binnen. Het koffiezetten ging wat moeizaam, maar na 3 pogingen lukte het om ongeveer de gewenste kopjes te vullen.
Wel maakte het vrouwtje voor ons heerlijke sandwiches. Die we daarna nog maals bijbestelden voor onderweg. Ook namen we nog wat fruit en water mee. Het vrouwtje was zo blij met de dagopbrengst dat ze spontaan Hans begon te kussen. En ja, toen kon ze niet anders dan ons allemaal even te knuffelen. Met een hartelijke groet werden we uitgezwaaid. Inmiddels was de zon weer doorgebroken, en konden we weer lekker in het zonnetje en 25 graden verder lopen.
Dat was verder zo ongeveer wel het spannendste deel van de dag. De route was verder niet bijster interressant, en weinig fotogeniek.
Na zo'n 25 km zijn we in de volgende auberge asngekomen. Komende nacht slapen we in Agueda. Het is zondag dus we moeten nog wel iets te eten gaan scoren. Maar pelgrims worden dan ook wel weer inventief.
Morgen vertellen we hoe dat is verlopen.

• 27 September 2015 - 20:00

Hannie De Munnik:

Na een goed verzorgd ontbijt ,een knuffel van de dame en een fijn zonnetje moet het wel een heerlijke dag zijn geweest laten we hopen dat het morgen en de dagen erna ook zo gaat,nog veel wandelplezier voor jullie allemaal.
    Groetjes Frans en Hannie.

• 27 September 2015 - 20:14

Mark :

Leuk dagverslag! Succes en goede nacht!met de ontbijtjes zal het wel goed komen deze reis.

• 27 September 2015 - 20:30

Jos En Elly:

Hoi wandelaars.gaat naar wens ik denk het wel.Zo te lezen mis ik iets. Leffe drie daags verplicht. (André) Maar je vocht aan vullen komt niet in gevaar. Maar verder hele mooie wandeling. En van flora en fauna ook daar van genieten. Ik lees het wel.grt jos en elly