De vijfde dag - Reisverslag uit São João da Madeira, Portugal van Andre Oord - WaarBenJij.nu De vijfde dag - Reisverslag uit São João da Madeira, Portugal van Andre Oord - WaarBenJij.nu

De vijfde dag

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre

30 September 2015 | Portugal, São João da Madeira

Vandaag begonnen met een gezamenlijk liedje. Joep 2e zoon van Janny is vandaag jarig. Via App langzaltieleven ingezongen. Kan Joep de hele dag naar ons luisteren.
Dat was wel haast het meest spannendste deel van de dag. De route van vandaag was verder meer vervelend dan mooi. Oke, een stuk oude Romaanse weg, een enkel vergezicht en wat verdere historische bouwvallen, maar voor de verdere rest veel langs drukke autowegen. Vandaag hebben we dus veel fijnstof ingeademd.
De route van vandaag zou eigenlijk in een keer moeten doorgaan naar Porto.
Dat vonden wij veel te ver. 35km met bepakking dat gaat gewoonweg niet.
We hebben de route ingekort tot 20km. Morgen dan nog een relatief kort stukje van 15km tot in Porto. Maar wij hebben zo onze bedenkingen tegen de Porugeese kilometers. Wij verdenken de Portugezen van enige valsheid in geschrifte. Wij denken dat ze km schrijven, maar met mijlen rekenen.
Vandaag liggen we in een auberge waar het heel erg behelpen is met de ruimte. Met 6 pelgrims met overvolle rugzakken op een kamer wordt dat toch afzien. Ook zijn de bedden wat aan de korte kant. Hans en Andre zullen de voeten ergens anders moeten laten.
Ook is er maar 1 eenvoudige douche voor de hele auberge. Het is dus aanpassen...

• 30 September 2015 - 19:06

Hannie De Munnik:

Janny gefeliciteerd met je zoon Joep vandaag feest in de tent dus.Even wat gas terug nemen is ook niet verkeerd dus kunnen jullie morgen nog genieten in Porto.
    Nog veel wandelplezier en de groeten voor jullie allen.
    Frans en Hannie.

• 30 September 2015 - 22:12

Martin:

Hans,

Je ziet er goed uit op de foto.

Op naar Porto en we horen weer

groetjes Martin

• 01 Oktober 2015 - 11:43

Annelies En Cor Van Halder:

Goedendag

Vandaag hebben we weer het dagboek gelezen.
    Het is hartstikke mooi en leuk.
    Andre is vroeger zeker journalist geweest.
    We kijken er elke dag naar uit.
    Janny nog proficiat met Joep.
    Allemaal nog veel succes gewenst met deze uitdaging.

Annelies & Cor van Halder

• 01 Oktober 2015 - 22:25

Jos En Elly:

Als we het zo horen is het best pittig, dus geniet van de vrije dagen in Porto.
    Misschien vinden jullie hier een beter bedje om te overnachten, dat lijkt me wel zo prettig.
    Het gaat jullie goed.

Groetjes Jos en Elly

Verslag uit: Portugal, São João da Madeira

23 Oktober 2015

De laatste dagen van onze Camino de Portugues.

22 Oktober 2015

Dag journaal komt nog

20 Oktober 2015

Terug in Porto.

19 Oktober 2015

Een regen maandag in Santiago.

18 Oktober 2015

Zondag in Santiago.
Andre

Wij, Janny, André, Marianne en Hans, zijn vier wandelaars die gaan pelgrimeren van Portugal naar Santiago de Compostela. Wij doen dit vooral om te genieten van cultuur, natuur, en het avontuur. Uiteraard zullen we de gastronomische verrassingen niet afwijzen. Het plan is om ongeveer 400km af te leggen.

Actief sinds 27 Aug. 2015