"Rustdag" in Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Andre Oord - WaarBenJij.nu "Rustdag" in Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Andre Oord - WaarBenJij.nu

"Rustdag" in Porto

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre

02 Oktober 2015 | Portugal, Porto

Nadat we gisteren waren geinstalleerd in ons Hostel zijn we Porto by night gaan bekijken. We hadden al een indruk door ons eerste bezoek, maar Porto 's-avonds is ook een belevenis.
Wat een schitterend mooie levendige stad is het. Bovendien staat het bol van de heel erg mooie gebouwen. Veel van die gebouwen zijn bovendien voorzien van erg druk maar mooi tegelwerk. "Porto-blauw" zullen we maar zeggen. Ook zijn al die kerken en gebouwen mooi uitgelicht.
Na de nighttour zijn we toch maar weer in ons tijdelijke mandje gestapt. Vandaag stond de rustdag gepland. Er waren nog wel enkele objecten die we overdag wilden bekijken. In Porto weet je dan niet waar te beginnen. Het is allemaal mooi en een bezoek meer dan waard.
We zijn begonnen op de overdekte markt. Vandaag was het kennelijk visdag.
In verschillende soorten en maten kun je ze hier bekomen.
Na de markt naar de kathedraal. Die viel eigenlijk een beetje tegen. Zeker aan de binnenkant. Via de mooie Pont Luis I naan de overkant van de Douro.
Aan die kant liggen alle wijn port en cherry zaken.
We hebben zoveel mooie dingen gezien vandaag die kan je eigenlijk niet eens in een blog verhaaltje kwijt.
Later als we thuis zijn, en de foto's nog een doornemen zullen de verhalen wel weer komen bovendrijven.
Vanavond staat een portugees diner met een live Fado zangeres op het programma. Dat wordt dus dubbelgenieten.
Morgen begint dan het tweede gedeelte van onze camino. De weg gaat nog steeds noordwaards. Santiago, we komen er aan.

• 02 Oktober 2015 - 20:41

Mark:

Heerlijke rustdag met mooie bezienswaardigheden, genieten. Morgen begint het echte werk weer succes. En we wachten op het volgende verslag met avonturen. Gr mark

• 03 Oktober 2015 - 00:00

Willy:

Hoi Jannie en André
    We hebben het adres van jullie nel gekregen. We wensen jullie heel veel succes ik moet de verhalen nog lezen maar mail je volgende week nog een keer
    Groetjes en veel plezier van
    Willy en Mari

Verslag uit: Portugal, Porto

23 Oktober 2015

De laatste dagen van onze Camino de Portugues.

22 Oktober 2015

Dag journaal komt nog

20 Oktober 2015

Terug in Porto.

19 Oktober 2015

Een regen maandag in Santiago.

18 Oktober 2015

Zondag in Santiago.
Andre

Wij, Janny, André, Marianne en Hans, zijn vier wandelaars die gaan pelgrimeren van Portugal naar Santiago de Compostela. Wij doen dit vooral om te genieten van cultuur, natuur, en het avontuur. Uiteraard zullen we de gastronomische verrassingen niet afwijzen. Het plan is om ongeveer 400km af te leggen.

Actief sinds 27 Aug. 2015