5 oktober. Een speciale dag. - Reisverslag uit Braga, Portugal van Andre Oord - WaarBenJij.nu 5 oktober. Een speciale dag. - Reisverslag uit Braga, Portugal van Andre Oord - WaarBenJij.nu

5 oktober. Een speciale dag.

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre

05 Oktober 2015 | Portugal, Braga

Nadat we ons gisteren voor 2 dagen hadden genesteld in Residencial Arantes zijn we na het avondeten lekker gaan slapen.
We zijn hier twee dagen omdat we voor vandaag een uitstapje hadden gepland naar Braga. Bij Braga is een heel bijzondere plek " Bom Jesus".
Eerst met de bus naar Braga, en vandaar uit met een lokale bus verder.
Bom Jesus is een heel erg speciale kruisweg. Je begint halverwege een berg trappen te beklimmen, en onderweg staan er steeds kleine kapelletjes die een statie van de kruisweg uitbeelden. Halverwege zijn de trappen voorzien alle heiligen, voorzien van latijnse teksten uit de bijbel. Zo kom je na naar schatting 500 treden boven bij een kerk uit. Het was toch wel een heel bijzondere ervaring. Dat het heel erg hard waaide en soms ook regende neem je dan oo de koop toe. Al gavan de takken op de weg naar boven aan dat het ook best wel gevaarlijk was in deze storm.
Na dit indrukwekkend bezoek zijn we nog even in Braga een bakkie en een broodje gaan eten. Al had Andre een La Trappe weten te scoren.
Zijn dag was extra gezegend. Nadat we in de bus terug naar Bargelos een kleine powernap hadden gedaan zijn we hier ter plaatse ook nog even naar de kerk gaan kijken. Toevallig heet ook deze kerk " Bom Jesus".
Morgen gaat de camino weer verder. Op naar Santiago. We hebben weer genoeg devotie en inspiratie opgedaan.

• 05 Oktober 2015 - 20:29

Jacquie:

En dat allemaal bepakt en gezakt ? Tjonge jonge wat doen jullie je aan :)

• 05 Oktober 2015 - 20:42

Emmie:

Hallo camino's, vandaag genoeg zat schietgebedjes gedaan? Zeker voor beter weer?
    Heb gekeken op de satelietkaart waar jullie nu zijn. Het is nog wel een eindje,maar ik heb er wel vertrouwen in dat het jullie gaat lukken.
    Groetjes uit Meerkerk

p.s. Kun je dit lezen?

• 05 Oktober 2015 - 20:48

Mark:

Succes morgen hopelijk wat minder wind en traptreden. Gelukkig ook nog wat cultuur van football club braga opgedaan zag ik.

• 05 Oktober 2015 - 22:37

Henk En Els:

Zo Andre daar heb je even op moeten wachten op die La Trappe
    Zo Ik alles lees is het toch weer een hele ervaring die tocht
    en voor de komende dagen veel succes en veel plezier voor Jullie allen
    Groetjes Henk en Els

• 05 Oktober 2015 - 23:51

Wilma Van Mook:

Hallo wandelaars,
    jullie hebben al veel mwe gemaakt. Mooie route, s , saaie route's. Regen , wind en zon.
    Goed geslapen, minder geslapen. Veel variatie. Het is een indrukwekkende tocht, waar julie straks mooi op terug kunnen kijken.
    Nog veel loopplezier en genieten maar.......

gf wilma

• 06 Oktober 2015 - 06:21

Jos En Elly:

Jullie een bijzonderen dag, leuk. Wij ook Juul onze kleinste kleinzoon is 5 okt. een jaar geworden.nog veel wandel plezier.grt. Elly en jos.

• 06 Oktober 2015 - 10:48

Johanna En Eddy Van Beek:

Geweldig Jannie en wandelmaatjes dat jullie deze uitdaging aangaan.André leuk om jou hier ook bij te zien........ken je me nog.....collega van Lies bij A'Hof? Succes allemaal en blijf steeds genieten van alles en iedereen.

• 06 Oktober 2015 - 13:12

Marlia:

Hoi allemaal!
    Jammer zeg van het weer in Braga; het is er zo prachtig daar! Maar goed; na regen (en wind)komt zonneschijn! Geniet ervan jullie en loop ze! Hartelijke groet!