6 oktober. Alweer een bijzondere dag. - Reisverslag uit Braga, Portugal van Andre Oord - WaarBenJij.nu 6 oktober. Alweer een bijzondere dag. - Reisverslag uit Braga, Portugal van Andre Oord - WaarBenJij.nu

6 oktober. Alweer een bijzondere dag.

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre

06 Oktober 2015 | Portugal, Braga

Alweer een bijzondere dag.
Gisteren liepen we nog een kruisweg, vandaag was het een poncho aan poncho uit dag.
Om te voorkomen dat de rugzak ook vanbinnen nat wordt kun je er een regenhoes overheen trekken. Alleen zat die van Marianne wel heel erg diep verstopt. Het is dat Andre kennis heeft opgedaan in het veterinaire vak dank zij Bauke. Zodoende kon hij als een volleerd Dr van Oldenbeek in het inwendige van de rugzak van Marianne gaan toucheren waar de buitenvoering zich bevond. Na enig zoeken lukte dat.
Na het verder lopen met de poncho aan kwamen we langs een bakker. Het was net voor 12 uur, en wij hadden wel honger. Dus naar binnen.
Al kijkend op het routeschema zagen we dat het gewenste einddoel al snel in beeld kwam. Dus werd besloten om een aantal km's verder te lopen.
Maar het leek ons ook wel slim om dan deze slaapplaats te reserveren. De bakker was genegen om te bellen. Hij vroeg ons nog wel welke nationaliteit wij hadden. Gelijk kregen we de telefoon in handen gedrukt, want wat bleek, onze gastheer was een Nederlander.
Hij vroeg ons waar we zaten, en berekende daarop onzd looptijd op 4 uur.
Nou dat klopte bijna exact. Om bijna precies 4 uur bereikten we "Casa da Portela" .
Groot was onze verrassing toen we hier arriveerden. Watt een plek om te overnachten. Super super de lux.
En dat niet alleen, we mogen ook nog eens mee-eten.
Wat we hebben gegeten vertellen we morgen.

• 06 Oktober 2015 - 19:27

Annemieke:

Zo te zien en te lezen genieten jullie met volle teugen van deze reis. Ik vind her knap hoor . Succes allemaal.

• 06 Oktober 2015 - 19:30

Emmie :

Hallo daar, heb het verslag weer gelezen, wat apart dat de bakker daar een Nederlander is, had hij lekker brood? Ben je zover weg, Nederlanders zitten overal! Nog veel regen gehad? Bij ons heeft t vannacht geregend, behoorlijk gestaag. Verder was het vandaag somber en s'avonds opklaringen, net een stuk gelopen, hartstikke zwoel buiten, zweten.... ik ben benieuwd naar morgen, meer info.
    Morgen een goede wandeldag , veel plezier groeten Emmie en Harry

• 06 Oktober 2015 - 19:45

Nelly :

Het is maar goed dat Andre van alles kan, complimente Andre dat je ook nog een kleine bevalling heb gedaan ,dat moet flink vroeten zijn geweest in die rugzak.
    Het is elke dag een leuk moment om jullie belevenissen te lezen .en wat er zo al op je pad komt.
    voor vanavond zit het goed , hollandse kost ,biertje,luxe slapen,genieten.
    morgen weer een fijne wandeling en de gr van de zonnetjes.

• 06 Oktober 2015 - 21:29

Martin:

Hallo iedereen,

Heb het verslag gelezen en het weer zit niet helemaal mee. Maar die Nederlander waar jullie nu zijn maakt alles goed.

Zo te zien krijgen die 2 mannen er niet genoeg van om te lopen zelfs de loopfiets is niet te versmaden.

gr. Martin

• 06 Oktober 2015 - 21:35

Therese:

Weer mooi geschreven!
    Zo te lezen gaat het goed, fijne Hollandse avond!
    Groetjes therese

• 07 Oktober 2015 - 12:18

Wim En Chris:

Hallo vrienden,

Na jullie verslag te hebben gelezen, zijn we blij dat het jullie een keer mee zit.
    Deze bij zonderen slaapplaats nodigd jullie misschien wel uit om daar wat langer te blijven.
    Geniet ervan.
    Heel veel groeten uit Drunen aan Andre-Janny Marianne en Hans.

Het gaat jullie goed succes Wim en Chris

• 07 Oktober 2015 - 13:13

Marjan:

Hallo allemaal

Wat fantastisch om het reisverslag te lezen en wat wat knap van jullie allemaal.
    Voor mijn tennismaatjes Marianne en Hans zie ik er naar uit om weer met elkaar
    een balletje te slaan.En natuurlijk ook nog jullie verhalen te horen.
    Nog heel heel veel wandel plezier en veel genieten.

Lieve groetjes Marjan

• 08 Oktober 2015 - 14:06

Dorien:

Hallo allemaal,

Wat fijn om te lezen wat jullie allemaal beleven en dat het goed met jullie gaat.

We wensen jullie nog veel plezier. Genkel nog van de vele kilometers.

Groeten Dorien