8 oktober. De laatste Portugeese etappe. - Reisverslag uit Valença, Portugal van Andre Oord - WaarBenJij.nu 8 oktober. De laatste Portugeese etappe. - Reisverslag uit Valença, Portugal van Andre Oord - WaarBenJij.nu

8 oktober. De laatste Portugeese etappe.

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre

08 Oktober 2015 | Portugal, Valença

Nadat we gisteren ons hadden genesteld in ons nieuwe slaapadres en ons lekker hadden opgefrist onder de douche werden we om 7 uur opgehaald door de eigenaar van een restaurant. Daar hebben we van ons eerste echte pelgrim menu genoten. Er was keus uit 10 veschillende menu's, dus voor elk wat wils.
Na het diner werden we ook weer keurig "thuis" afgeleverd, en zijn we braaf gaan slapen. De vermoeide benen en voeten na die ontzettend zware klim van gisteren waren toe aan rust.
Vanmorgen waren de spiertjes nog niet helemaal uitgerust. Maar voor vandaag stond er slechts relatief vlak terrein ol het programma. Relatief vlak is eigenlijk nooit vlak. Zeker niet het vlakke van Nederland. Hier wil dat zeggen dat het eigenlijk steeds minimaal valsplat is. Het was vandaag een zonovergoten dag, en een heerlijke loop temperatuur van 21 graden.
Morgen mogelijk ietsje meer, maar wel iets minder zon.
Momenteel zitten we slechts 1km van de Spaanse grens. Morgen gaan we de grens over. Tegelijkertijd kunnen we onze horloges dan weer gelijk zetten met Nederland. Het is dan wel weer een uur eerder donker.....

• 08 Oktober 2015 - 20:11

Mark:

Spanje ze komen eraan!! Leuke update weer, geniet maar van het weer daar. hier in het weekend gaan we richting de 10 graden. Succes in het mooie Spanje.

• 08 Oktober 2015 - 21:25

Martin:

All,

Ja op naar Spanje want anders kom je niet in Santiago.

Fijn dat het vandaag beter was met het weer.

Geniet daar en op naar Spanje.

Gr. Martin

• 08 Oktober 2015 - 22:35

Wim En Chris:

Hallo Andre - Janny Hans en Marianne,

Na lekker gegeten en geslapen te hebben zijn jullie toch weer verder gegaan. I zou op z"n fijn adres een rustdag genomen hebben.

MAAR JULLIE Z'N ECHTE SPORTHELDEN.

Spanje is morgen ook bereikt, dus je bent al aardig over de helft. voor het donker thuis zijn.

Ik heb ( wim) van morgen de vrouw van Hans tijdens haar wandeling met de kleinkinderen gesproken en ze vertelde me dat ze Hans erg miste.

Groetjes en het aller beste Wim enChris.

• 08 Oktober 2015 - 22:37

Emmie:

Hallo daar, het gaat goed hè? Ik lees tenminste nergens een klacht, fijn hoor.
    Lekker eten is belangrijk, daar kun je op lopen.
    Morgen Spanje, olé , fijne nacht en morgen weer lekker lopen
    Groeten voor allen, hasta la vista...

• 09 Oktober 2015 - 00:37

Peter Pol:

Goed te horen dat allesnog lekker loopt zowel figuurlijk als letterlijk. Geniet van het weer want als jullie terugzijn is het hier eenstuk frisser. Morgen wordt dus een grens bereikt... weer een mijlpaal in jullie avontuur. Op naar spanje, hoeveel is het nog naar het eind doel?
    Veel plezier nog en de groeten uit Wolluk!