14 oktober. We zijn er bijna. - Reisverslag uit Padrón, Spanje van Andre Oord - WaarBenJij.nu 14 oktober. We zijn er bijna. - Reisverslag uit Padrón, Spanje van Andre Oord - WaarBenJij.nu

14 oktober. We zijn er bijna.

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre

14 Oktober 2015 | Spanje, Padrón

Van morgen weer het zelfde verhaal van het ontbijt. Wij Nederlanders zijn kennelijk gewend om een stevige fundering te leggen.
Na het ontbijt dus weer op pad. Nog ongeveer 45km te gaan voor Santiago.
Het waren vandaag weer vele mooie paden en weggetjes door een lommerijk gebied. Op een van die paden stopte een auto van de boswachter. De vraag was waar welke nationaliteit wij hadden en of we een stempel wilden op ons paspoort. Nou die wilden wij wel. Die heeft niet iedereen toch....
Na weer een tijdje gewandeld te hebben, en genoten te hebben van de omgeving en het mooie weer liepen we tussen enkele maisvelden door.
Daar waren enkele locals bezig met de mais oogst. Tegen de heren wordt dan nog wel buenas dias gezegd, maar de Janny en Marianne kwamen er niet langs voordat men had verteld hoe men de mais af kolfden.
Ook kregen ze een mooie kolf mee sls aandenken. Uiteraard na het maken van enkele foto's. De mais kolven zijn later geschonken aan de kippen. Die schonken echter geen aandacht aan deze lekkernij. Verwende beesten!!!
Na onderweg weer van een heerlijk belegd stokbrood te hrbben genoten gingen we weer verder. Zo naderden we het eindpunt van vandaag.
Net voor deze plaats Padron, liepen we langs een rivier die echt vol zat met vis. Marianne vroeg aan enkele dames welke vis het was. Het antwoord was Riosan. De dames dachten een primeur te hebben. Maar de vraag was of niet goed gesteld, of verkeerd begrepen. De rivier waarlangs we liepen hete nl Rio San.
In Padron aangekomen zijn we op zoek gegaan naar een betaalbare slaapplaats. Die hebben we gevonden. Vanavond gaan we eens kijken hoe we de laatste kilometers gaan overbruggen.
We zijn er bijna, dus dat gaat beslist goed komen.

• 14 Oktober 2015 - 19:14

Mark:

We zijn er bijna we zijn er bijna maar nog niet helemaal. Hopelijk morgen een stevig ontbijtje die jullie op de kop kunnen tikken. En een goede nachtrust! Fijne avond.

• 14 Oktober 2015 - 19:22

Therese:

Mooi geschreven André!
    Nu de laatste loodjes, geniet ervan!
    Groetjes

• 14 Oktober 2015 - 19:53

Emmie :

Hoi daar in Spanje, vandaag lekker gewandeld en t gaat al aardig korten,
    De rest van de afstand in 2 dagen nog?of wellicht 3?
    Nu lekker eten, voor evt blaren of andere plekjes, er is een drogist in de buurt!
    Goede nacht voor straks en morgen gezond weer op...
    Groetjes Emmie

• 14 Oktober 2015 - 20:12

Hannie De Munnik:

Hallo kanjers nog even en jullie zijn in Santiago dat moet een goed gevoel zijn.Daarna nog lekker genieten zonder een zware last op je rug je zult niet weten waar je bent.Nog hele fijne dagen,geniet van de mooie omgeving,avonden en een lekker slaapmutsje.
    Groetjes uit Drunen van Frans en Hannie.

• 14 Oktober 2015 - 21:15

Annalies:

wij kunnen het niet genoeg zeggen wat zijn jullie toch kaaaaaajjjjjjjeeeeerrrrrs,maar geniet vooral van de laatste dagen die jullie nog moeten,ik kijk er na uit als jullie weer thuis zijn over je ervaring. Succes en dikke kussen van ons.

• 14 Oktober 2015 - 22:31

Nelly:

Wat een tocht van jullie,en dat het allemaal zo goed is gegaan,is toch een super actieve vakantie,
    en ook nog heerlijk weer ,dat het einddoel inzicht is dat geeft denk ik een bijzonder gevoel.
    Zal een dubbel gevoel geven ,wij zijn er ,en wat jammer dat het voorbij is,het vliegt voorbij die weken,het is en was elke dag leuk om jullie via Andre te volgen.
    Wens jullie nog een paar fijne dagen met de wandelen ,en een mooie aankomst in Santiago.
    de gr van de zonnetjes.