7 oktober. De konininginne etappe. - Reisverslag uit Braga, Portugal van Andre Oord - WaarBenJij.nu 7 oktober. De konininginne etappe. - Reisverslag uit Braga, Portugal van Andre Oord - WaarBenJij.nu

7 oktober. De konininginne etappe.

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre

07 Oktober 2015 | Portugal, Braga

Gister avond hebben we heerlijk gegeten bij onze Hollandse gastheer Han.
Wat een huis, wat een plek om te verblijven! Als je een paar dagen Portugal wilt doen, een aanrader. Een triple A rating!
We kregen als voorgerecht gerookte zalm, als hoofdgerecht spagetti carbonara, of spagetti vegetarisch. Als toetje een soort van appelgebak... met een glaasje wijn en een portje van 40 jaar toe.
Na het slapen in ons "eigen huis" konden we van morgen ook komen ontbijten. Net als bij het diner zat de gastheer gezellig aan tafel. Hij is een heel erg open man die goed kan communiceren, maar zeker ook heel erg goed kan koken. Bovendien is het een wijnkenner.
Na het afscheid zijn we weer op pad gegaan. Marianne en Janny waren kennelijk nog zo onder de indruk van de afgelopen avond, nacht en ochtend dat ze al na 1km verkeerd liepen. Gelukkig zijn er dan Portugezen die je daarop wijzen.
De tocht was mooi, mede door de ochtendnevels in de heuvels. Het heeft dan iets mystieks.
Na 10km bereikten we Ponte de Lima. Een mooie oude stad met veel historische gebouwen en een romeinse brug.
We hadde vandaag ook heel veel Portugeese kinderkopjes wegen te verstouwen. Voor iemand die al een hekel heeft aan de Kapelstraat in Elshout een hele opgave. Maar dat bleek nog maar een voorbode van wat er nog aan zat te komen. We moesten vandaag 28km aan kinderkopjes, zand, kei en puinpaden overbruggen.
Via vele mooie landelijke paden en weggetjes kwamen we zo bij de grootste uitdaging van vandaag. We moesten een berg beklimmen van 400 meter hoog. En dat dan niet over gladde wegen, nee over gevaarlijke stenen en keien. Het is niet te beschrijven hoe steil sommige stukken waren. Maar gelukkig hebben we de foto's en enkele filmpjes om dat te staven.
Maar we hebben het met veel puffen en zuchten weten te overleven.
Ook vanavond slapen we weer in een Quinta. Dat is een prive huis.
De restaurant houder komt ons straks ophalen om te dineren, en brengt ons ook weer terug. We worden verwent, maar dat mag na zo'n dag.

• 07 Oktober 2015 - 19:18

Ineke Trommelen:

Wat een verhaal.Begint het niet steeds luxer te worden ? Ik gun het jullie van harte zeker na de zware tocht.veel succes Groeten aan allemaal en ga zo door.

• 07 Oktober 2015 - 19:45

Emmie:

Wat goed om te horen dat jullie de tocht van vandaag weer goed hebben doorstaan.
    Vanavond de voetjes maar even verwennen, de maag, daar zit t wel goed mee.
    Hoe was t weer vandaag bij jullie? Hier bewolkt en vanavond flinke miezerregen .
    Verder is t hier oké, jullie een fijne avond, een goede nachtrust en morgenlekker weer wandelen.
    Groeten Emmie en Harry

• 08 Oktober 2015 - 15:16

Patricia:

Alleen voor alle lekkere maaltijden, de prachtige natuur en steden die jullie beschrijven zou ik al gaan lopen....
    Succes met de volgende etappe.