13 oktober. Nog 1 hele en 2 halve etappes. - Reisverslag uit Caldas de Reis, Spanje van Andre Oord - WaarBenJij.nu 13 oktober. Nog 1 hele en 2 halve etappes. - Reisverslag uit Caldas de Reis, Spanje van Andre Oord - WaarBenJij.nu

13 oktober. Nog 1 hele en 2 halve etappes.

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre

13 Oktober 2015 | Spanje, Caldas de Reis

Als afsluiting van onze rustdag zijn we gisteravond nog even Pontavedra ingelopen voor het avondeten. We kunnen stellen dat het goed gelukt is.
Pontavedra is de hoofdstad van Galicia, en dat kun je merken. Er zijn vollop leuke gelegenheden om de inwendige wens te verwennen.
Wat ook opvalt zijn het aantal bank filialen. Er zijn in het centrum van elke bank meerdere filialen. En niet net als in Nederland kleine kantoortjes maar grote gebouwen. Met allemaal hun eigen flappetap. Daar kan nog behoorlijk op worden bezuinigd Mr Dijselbloem!
Na het heerlijke eten zijn we uiteraard ons weer gaan voorbereiden op de tocht van vandaag. Tassen pakken, en slapen.
Vanochtend weer naar een Paneredia voor het ontbijt. Nog steeds zijn ze niet gewend aan die grote etende Hollanders. Een desayunos is klein en blijft klein. Dat daar een Spanjaard van kan leven. Als wij weg zijn is meestal de voorraad brood op.
Eenmaal op weg was het nog donker. Maar al snel werd het licht.
De weg voerde ons weer langs en over verschillende landerijen en weggetjes.
Het aantal koffieadresjes was vandaag weer beperkt. Dat was in Portugal toch net iets beter geregeld. Ook waren de paden in Portugal zekef vanaf Porto uitdagender.
Maar kleine uitspanning die we vandaag tegenkwamen en die niet op de routebeschrijving stond aangegeven leverde ons wel een heel goed belegd brood op.
Vannacht logeren we in Caldas de Reis. In de auberge die we als eerste bezochten was het zo donker en duf dat we daar maar niet zijn gebleven.
De kamer waar we nu liggen is de mooiste tot nu toe. Kijken of ook het avond eten kan worden overtroffen.

• 13 Oktober 2015 - 20:07

Mark:

Mooie dag weer!! En uitstekende slaapplek nog even genieten voordat het erop zit. En jullie dan in het koude kikkerlandje terugkeren.

• 14 Oktober 2015 - 14:00

Ankie Grootswagers:

Hallo Allemaal,

Geweldig wat jullie doen. Knap om zoveel km te maken en erg leuk voor jullie om zoveel mooie dingen te zien. Janny geniet ervan, een hele ervaring. Ik mis je wel hoor.

Kusjes en groetjes Ankie

Verslag uit: Spanje, Caldas de Reis

23 Oktober 2015

De laatste dagen van onze Camino de Portugues.

22 Oktober 2015

Dag journaal komt nog

20 Oktober 2015

Terug in Porto.

19 Oktober 2015

Een regen maandag in Santiago.

18 Oktober 2015

Zondag in Santiago.
Andre

Wij, Janny, André, Marianne en Hans, zijn vier wandelaars die gaan pelgrimeren van Portugal naar Santiago de Compostela. Wij doen dit vooral om te genieten van cultuur, natuur, en het avontuur. Uiteraard zullen we de gastronomische verrassingen niet afwijzen. Het plan is om ongeveer 400km af te leggen.

Actief sinds 27 Aug. 2015