9 oktober. De eerste spaanse kilometers - Reisverslag uit Porriño, Spanje van Andre Oord - WaarBenJij.nu 9 oktober. De eerste spaanse kilometers - Reisverslag uit Porriño, Spanje van Andre Oord - WaarBenJij.nu

9 oktober. De eerste spaanse kilometers

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre

09 Oktober 2015 | Spanje, Porriño

Nadat we ons gisteravond hadden gehuisvest in onze Auberge zijn we na het douchen eerst even Valença gaan bekijken. Dat is een oud vestingstadje waar de moren volgens ons niey zomaar zijn binnen gekomen.
Je moet door een dubbele poort en dubbele slotgracht voor je er bent.
Tegenwoordig is de toegang geregeld met verkeerslichten.
Maar omdat de restaurants er ons iets te duur waren zijn we op zoek gegaan naar iets buiten de vesting. Nou dst viel nog niet mee. Maar uiteindelijk hadden we iets gevonden. Een restaurant die om 19 uur open ging.
Die tijd hebben we opgevuld op een terrasje in de zon!
In het restaurant hebben we vervolgens heerlijk gegeten. En daarna met z' n allen goed geslapen.
Vanochtend na het opstaan zijn we nogmaals door de vesting heen gelopen richting Spaanse grens. Die ligt midden op de rivier. Wanneer je over het voetpad loopt hangt er precies halverwege ergens boven je hoofd een bordje met een rode streep. Kennelijk passeer je dan de grens. In dit geval ook een tijdgrens. Want je kunt gelijk je horloge een uur terugdraaien.
Verder lopend kom je dan in Tui. Ook een oude stad met kathedraal.
Daar mochten we niet in omdat er juist een dienst was begonnen.
Een klein eindje verder was een restaurantje open. We bestelden daar een desauno (klein ontbijtje). En dat klopt, het was klein.
Verder lopend kwamen we er achter dat Spanjaarden niet van die grote lekkerbekken zijn net als de Portugezen. Nergens meer een bakker die lekkere broodjes verkoopt. Zelfs geen supermarkt.
We moeten dus ons inkoopbeleid aanpassen. Smorgens vet inslaan voor de rest van de dag.
Via wegen en bospaden zijn we uiteindelijk in Porriño aangekomen.
De door ons beoogde auberge bleek gesloten ivm verbouwing.
Vannacht liggen we daarom in een Hostel. Pal naast een supermarkt.
Dat belooft een goede start morgen vroeg. Alleen heeft de plaatselijke Piet Paulusma hier voor de komende dage regen voorspeld.
Gelukkig valt ook hier de meeste regen er naast.

• 09 Oktober 2015 - 19:47

Peter En Net Broeken:

Hoi jongelui. Wel jong maar niet lui. Zo te lezen gaat de reis voorspoedig. Wat het weer betreft inderdaad het regent meer niet dan wel, en het meeste valt ernaast. En na regen komt zonneschijn.
    Houden jullie je daar dan maar aan vast. En jullie Hollanders kunnen wel tegen wat regen.
    Misschien valt het ook allemaal wel mee. Genoeg over het weer. De groetjes van ons en nog een voorspoedige en vooral gezellige en blessurevrije tocht toegewenst vanuit een zonnig Nederland.
    Groetjes Net en Peter.

• 09 Oktober 2015 - 20:14

Hannie De Munnik:

Hallo kanjers dat kunnen we wel zeggen, want we horen niets over blessure,s (gelukkig) dus jullie waren zeer goed getraind maar lopen op kasseien is wel wat anders dan op geasfalteerde wegen.Fijn dat alles goed verloopt en dat jullie er de moed zo in houden.
    Nog veel wandelplezier,hopelijk niet te veel natigheid( wel de inwendige natigheid natuurlijk)en geniet van de omgeving.
    Veel groetjes van Frans en Hannie.

• 10 Oktober 2015 - 22:49

Theo & Jacquie:

Hallo Walkers . Het gaat jullie gelukkig allemaal goed , zijn jullie op schema ? Ik neem aan van wel , zo te horen is daar niemand zenuwachtig over maar dat hoeft ook niet als alles zo goed geregeld is.
    Geniet van en met elkaar en tot morgen !
    De hartelijke groeten uit Drunen.