Zondag in Santiago. - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Andre Oord - WaarBenJij.nu Zondag in Santiago. - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Andre Oord - WaarBenJij.nu

Zondag in Santiago.

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre

18 Oktober 2015 | Spanje, Santiago de Compostella

Gister avond na het beleven van een gedenkwaardige dag, zeker voor Janny, de dag afgesloten met een diner. Op zoek naar een geschikt restaurant. Daar volgde nog een kleine verrassing, want wie zaten daar buiten op het terras te dineren? Nelly en Nolly!! Weer een onverwachte ontmoeting.
Telkens als we nu over het plein voor de Kathedraal lopen kijken we heel goed rond of we niet iemands bekends tegenkomen.
Het eten waz weer perfect, en de nachtrust daarna ook.
Vanmorgen na het ontbijt zijn we aan een city tour begonnen. Je maakt dan een wandeling door het centrum en komt langs de meeste historische gebouwen van Santiago de Compostela. Te beginnen bij de Kathedraal.
Maar het is zondag, en dan is er ook de Pelgrimsmis. Toen we binnen kwamen vroegen we aan een nonnetje of de Botafumeiro ook werd gebruikt.
Perhaps was het antwoord. Ze mag het niet verraden. Masf haar blik in de ogen verraade dat het wrl doorging. Vervolgens zijn we weer op xoek gegaan naar een plek om het schouwspel bij te wonen. Janny had een plaatsje veroverd in een kerkbankje, de rest zat op de voet van een pilaar.
Maar toen de Botafumeiro werd ontstoken en er een slinger aan werd gegeven hadden we allemaal een mooi plekje om het te filmen.
Na de kerkdienst zijn we verder gegaan met de historische rondwandeling.
Jammer dat het begon te miezeren.
Omdat we langzaam asn wel enige trek begonnen te krijgen zijn we op zoek gegaan naar een gelegenheid waar we iets van brood konden verkrijgen.
Het werd de cafetaria waar Andre 2,5 jaar geleden met Jos en Rinus ook al eens had gegeten tijdens hun fietscamino.
Een tweemans bedrijfje, waar pa de bediening doet, en ma werkt achter de schermen. Alles op z'n elf en dertigst, en zeker geen stress.
Daarna is Marianne een wasje gaan doen en zijn de anderen een wandeling door het park gaan maken.
Kortom het was weer een gedenkwaardige dag met weer een mooie kerkdienst.

• 18 Oktober 2015 - 21:02

Patricia:

Wat een prachtige belevenissen!
    Hans ik wil heel graag jouw foto's en filmpjes zien.
    Zie je de 31e....
    Liefs, Patricia

• 18 Oktober 2015 - 21:12

Theo &Jacquie:

Hallo Andre en Janny . Wat een geweldige verassing voor Janny. Jouw zussen Andre gingen de andere kant op , sorry , maar wij zien elkaar binnenkort weer . Nog fijne dagen en een goede terugvlucht a.s. donderdag. Gr. Theo & Jacquie

• 18 Oktober 2015 - 21:12

Theo &Jacquie:

• 19 Oktober 2015 - 16:50

Wim En Chris:

Hallo familie,

Zondag in Drunen

Suporten bij de . Later n bij de Duinenloop Devel "s Trail waar Jurgen en Pascal de afstand van 11 kilometer hebben gelopen, later op de middag naar afzwemmen van Guus voor diploma Ben C.
    Dit was niet zo indrkwekkend als bij jullie in Santiago.Voor jullie een hele andere zondag als thuis. Wat leuk dat Jannie haar daar zag. Wist ze dat helemaal niet dat die daar zouden zin. Nu alleen maar leuke din gen nog doen en an weer naar huis.

l

• 19 Oktober 2015 - 17:51

Wim En Chris:

Hallo Familie,

Zondag in Drunen.

Suporten bij de duinenloop, waar Jurgen en Pascal aan mee deden.
    Later op de middag op naar Breda waar Guus moest afzwemmen voor B en C. en met succes behaald.
    Het is allemaal niet zo indrukwekkend als bij jullie in Santiago. Voor jullie een hele andere zondag als thuis.
    Wat leuk dat Janny haar zus daar zag. Wist ze dat helemaal niet dat die daar zouden zijn?
    Nu nog alleen maar leuke dingen doen en dan weer naar huis.
    Je hebt weer een fantastische reis meegemaakt.

Groetjes Wim en Chris

• 19 Oktober 2015 - 19:21

Jos En Elly:

Hoi André en Janny, petje af voor jullie wij doen het jullie niet na.
    Een wandeling om nooit meer te vergeten, geweldig.
    Wij hebben erg genoten van de verslagen,mooi om te volgen.
    Wij wensen jullie nog fijne dagen toe, en een goede vlucht terug

Groetjes Jos en Elly

• 19 Oktober 2015 - 19:34

Emmie:

Hallo daar, reageer nu pas, maar wat een leuke verrassing hè?
    We wisten hier dat Nel het van plan was ,en dat t gelukt is ,is helemaal geweldig
    Heb de foto's gezien, indrukwekkend met zo'n wierookvat betekend het ook nog wat, dat ze het op deze manier doen?
    Nog een paar dagen, hoe is t weer bij jullie? Hier is t rustig herfstweer, weinig zo'n maar goed, het zij zo..
    Zit naar de wereld draait Door te kijken, sterren is de topic, hoe zijn de sterren daar? Je bent tenslotte dichterbij de hemel dan hier!!schrijf je nu nog verder of is t nu afgelopen.., ik zie het wel
    Groeten uit Meerkerk

• 27 Oktober 2015 - 11:30

Caminofrans:

OLA Pelegrinoos,
    Jullie hebben een pragtig padt bewandelt, wat uiteraard naar meer smaakt!!
    Mocht het nodig zijn dat jullie het avontuur gaan uitbrijden dan kan je op mun site kijken, ik ben een zeer ervaren pelgrim!
    Gegroet,
    Buon Caminho