De eerste echte wandeletappe. - Reisverslag uit Mealhada, Portugal van Andre Oord - WaarBenJij.nu De eerste echte wandeletappe. - Reisverslag uit Mealhada, Portugal van Andre Oord - WaarBenJij.nu

De eerste echte wandeletappe.

Door: Andre.

Blijf op de hoogte en volg Andre

26 September 2015 | Portugal, Mealhada

Vanacht dus in Residentie Paris gelogeerd. Zoals gedacht geen 1e klas adres, maar we hebben wel gelachen. We dachten een deal te hebben voor 40 euries, overeen gekomen met de dochter, maar pa wilde savonds 50 euries. Na enige handel door Hans werd het 45 euries. Kon de ouwe heer toch een borrel minder nemen. Maar savonds toen wij al in bed lagen zijn er toch nog veel andere gasten binnen gekomen. Als die allemaal 5 euries extra moesten bijbetalen heeft ie tich nog een aardige bijverdienste.
Uiteindelijk toch lekker geslapen.
Na het opstaan en douchen zijn we op zoek gegaan naar een ontbijt.
Die werd gevonden in een conditorei waar we een heerlijk en uitgebreid Engels ontbijt hebben genoten. Om 10:10 uur zijn we uiteindelijk begonnen aan onze eerste etappe. Via enkele dorpen en een lange klim over vals plat bereikten we een goed koffie adres. Na de koffie weer verder en door een schitterend Ucaliptusbos over ongerepte bospaden verder.
Na enkele lange kilometers en een bezoek asn een Super Mercado voor wat water en iets lekkers bereikten we ten lange leste ons nieuw slaapadres.
Vanacht liggen we in een auberge waar nog vele andere pelgrims overnachten. Allemaal op weg naar Santiago.
Nu lekker een serveja. Straks een lunch. Maar eerst een welverdiende douche. Straks op tijd naar bed, en morgen de volgende etappe.
Tot de volgende blog!!

• 26 September 2015 - 21:11

Ineke Trommelen.:

Een goed begin is het halve werk. Ga zo door Groetjes uit een zonovergoten Drunen.

• 26 September 2015 - 21:41

Martin:

De eerste dag zit erop en dat is jullie goed afgegaan. Hans zo heb je weer wat verdiend en ken ik je weer niet zomaar met alles akkoord gaan. Jullie allemaal veel succes. Martin Trommelen

• 26 September 2015 - 21:59

Emmie:

Hallo, hier Meerkerk, volg de vorderingen van jullie, zijn er ook foto's?Andre, je schrijft leuk.
    Zere voeten? Blaren? Zal jullie verder volgen, is leuk, weet ik waar men zusje ergens scharrelt, hihi
    Groeten Emmie en Harry

• 26 September 2015 - 23:57

Mark:

Weer een gezellige update! Pa 45 euries zou ik het voor doen. Mooie eerste dag wat ik zo lees. Succes morgen goede nacht.

• 27 September 2015 - 17:01

Theo & Jacquie:

Hallo Walkers, De kop is er af .Weten jullie ook hoe veel kilometers je ongeveer voor de boeg hebt deze tocht van Porto naar Santiago ? Succes verder allemaal en tot de volgende update. Groetjes !

Verslag uit: Portugal, Mealhada

23 Oktober 2015

De laatste dagen van onze Camino de Portugues.

22 Oktober 2015

Dag journaal komt nog

20 Oktober 2015

Terug in Porto.

19 Oktober 2015

Een regen maandag in Santiago.

18 Oktober 2015

Zondag in Santiago.
Andre

Wij, Janny, André, Marianne en Hans, zijn vier wandelaars die gaan pelgrimeren van Portugal naar Santiago de Compostela. Wij doen dit vooral om te genieten van cultuur, natuur, en het avontuur. Uiteraard zullen we de gastronomische verrassingen niet afwijzen. Het plan is om ongeveer 400km af te leggen.

Actief sinds 27 Aug. 2015