De 7e etappe. De 1e van deel 2. - Reisverslag uit Vila do Conde, Portugal van Andre Oord - WaarBenJij.nu De 7e etappe. De 1e van deel 2. - Reisverslag uit Vila do Conde, Portugal van Andre Oord - WaarBenJij.nu

De 7e etappe. De 1e van deel 2.

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre

03 Oktober 2015 | Portugal, Vila do Conde

Gisteren na de city tour zijn we eerst lekker gaan douchen.
Dat was nodig, want het was lekker warm en zonnig in de stad. Bovendien krijg je het van een glaasje Port ook niet koud.
Tegen 8 uur togen we dan naar ons restaurant waar we onder het genot van live gezongen Fado muziek konden dineren.
De gastvrouw, eigenaresse, moeder en getrouwd met de kok, ontving ons in een huiskamer restaurant. Zij deed de opname, het serveer werk en hield verder de hele zaak goed in de gaten, en onder controle. Ondertussen kwam ook de 2mans band binnen om zich te installeren.
Nadat de drank en de gerechten waren geserveerd konden we gaan dineren.
We wisten niet wat we zagen zo veel vlees, salade, friet en rijst. Dat is heel wat anders dan boerenkool van van Bokhoven zei Hans!!
Toen iedereen aan de dis zat kondigde de bazin de eerste Fado zangers aan.
Haar bloedeigen dochter. Zij had een stem waar de leden van het Dwergonisch mannenkoor jaloers op zouden zijn. Ze stond pal naast het rechteroor van Hans. Zijn oren hebben daarna de hele avond getuuterd.
Na de dochter zong ook moeder enkele fado liederen, en als klap op de vuurpijl kwam ook papa de kok enkele fado liederen ten gehore brengen.
Het moet gezegd, de portugeese soul werd met passie en inleving gebracht.
Wel hadden wij wat moeite om ons in te leven. Onder invloed van de drank hadden wij ondertussen heel erg veel lol. De tranen bungelden bij de dames over de wangen. Wat weer niet echt mocht van de huisbaas. Fado is een serieuze bezigheid, en daarnaar moet je luisteren...
Toch vond dd bazin het wel weer leuk dat wij meeklapten en zongen.
Deze avond was een waardig slot aan een heel erg leuke dag in het mooie en gezellige Porto.
Na de laatste nacht in Hostel Alive in Porto zijn we op weg gegaan naar de Metro om naar het vliegveld van Porto te gaan. Daar hebben we gezamenlijk 7, 7 kg bagage in depot gedaan. We hadden gewoonweg veel te veel bij ons. Nu allen nog wat te veel. Je weet maar nooit.
Vanaf het vliegveld daarna met de taxi naar de Atlantische kust voor de alternatieve weg noordwaards. Heerlijk, geen fijnstof maar lekker frisse zilte zeelucht.
Zo hebben we 16km over houten vlonderpaden heerlijk gewandeld naar Vila do Conde.
Vannacht apen we in Hostel Bellarmar aan een schitterend plein.
Morgen gaat het weer landinwaarts. Hoe dat gaat beschrijven we morgen.

• 03 Oktober 2015 - 23:19

Mark:

Mooie route en belevenissen weer! Hans krijgt denk ik geen eten meer van van bokhoven

• 04 Oktober 2015 - 09:42

Connie Boes:

Hoi toppers. Zo te lezen gaat het jullie goed af. Gezellige verhalen. En dames is de föhn acher gelaten in het depot? Groetjes en nog veel mooie en gezellige kilometers.

• 04 Oktober 2015 - 13:23

Annie En Rinus:

Hallo walkertjes, Zo te lezen hebben jullie plezier genoeg. Dat is natuurlijk hartstikke leuk en zeker sfeer bevorderend. Porto is een mooie stad , ook aldus onze Maarten. Ik, rinus ken Porto alleen van een overnachting op het vliegveld , daar kan Andre over meepraten. Zo langzamerhand moet er toch ook flink gewandeld gaan worden want anders zijn jullie niet voor Kerstmis in Santiago. Hopelijk blijft het weer daar goed. Hier in ieder geval wel. Groetjes en nog veel wandelplezier. Annie en Rinus.