Onze vierde dag.. - Reisverslag uit São João da Madeira, Portugal van Andre Oord - WaarBenJij.nu Onze vierde dag.. - Reisverslag uit São João da Madeira, Portugal van Andre Oord - WaarBenJij.nu

Onze vierde dag..

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre

29 September 2015 | Portugal, São João da Madeira

Afgelopen nacht hebben we in een auberge geslapen. We hadden een kamer met 3 stapelbedden en een eenpersoonsbed.
Mag je raden wie daarin lag. Verder hadden we de ksmer voor ons zelf, dus we konden allemaal beneden liggen.
Omdat we lekker vroeg waren konden we nog even een handwasje foen en in de zon laten drogen. Nog voordat we gingen eten was bijna alles alweer droog. Wel moesten we even zoeken naar een eetgelegenheid. De menukaart was echter in het portugees. Dus was het lichtelijk gokken. Hans en Andre dachten in eerste instantie voor tonijn te gaan. Maar achteraf bleek het inktvis te zijn. Niet erg, want ook dat erg was lekker.
Na de nachtrust zijn we vroeg op pad gegaan. Bij de bakker gingen voor ons ontbijt. Waarna we vol goede moed verder konden. Er lagen vandaag bijna 30km asfalt, bospaden zandpaden romeinse kinderkopjes en puinpaden op ons te wachten. Door het warme weer (alweer 27graden) konden we het vochtverlies bijna niet compenseren. Ik (Andre) heb tenminste 3 liter vocht naar binnen gegoten. Maar afgezet tegen de kleine plasjes die ik gedaan heb was dat niks.
De route van vandaag was wel mooi. We hebben veel oude dingen gezien. Een cultuurbarbaar zou zeggen "auwe muik" , maar dat doet de geschiedenis van Portugal te kort. Ook de omgeving was vandaag mooi en glooiend.
Verder was er wel een parallel met het halve zolen lijntje van Raamsdonksveer naar 's-Hertogenbosch. We hebben het lijntje verschillende keren gepasseerd en zelfs belopen. Met dit verschil dat het lijntje hier nog wel wordt gebruikt. Marianne en Hans moesten zelfs wachten omdat de spoorwegbeamte het wel leuk vond om net achter Janny en Andre op zijn fluit te fluiten en de spoorbomen te sluiten. Dat dan de trein nog minuten lang weg blijft, och ja...... net voor de overweg stopt dan de trein om er vervolgens een man uit te laten stappen.
Na nog een kleine stop voor een Cola konden we de laatste kilometers van vandaag gaan volbrengen. Gelukkig hadden we gisteren door de beheerder van de auberge ons nieuwe slaapadres reeds geregeld.
We liggen hier goed centraal, en er zijn voldoende horeca' s in de buurt.
Daar gaan we na het douchen maar eens gebruik van maken.
Tot de volgende blog.

• 29 September 2015 - 20:16

Mark En Ineke:

Wat een leuke dag, zoals jullie het omschrijven. Wel een lange dag wat we hoorden. Succes nog en die grote bedden worden natuurlijk afgewisseld

• 29 September 2015 - 20:59

Emmie:

Hoi daar, hebben jullie lekker gegeten? T zal wel smaken na zo'n hele dag in de warmte te hebben gelopen.
    Straks lekker slapen en misschien liggen jullie nu al wel op een oor, en morgen weer gezond opstaan.
    Veel wandelplezier en tot morgen hè?

• 29 September 2015 - 22:07

Nelly:

Ik denk dat mijn zus in dat bed heeft geslapen,zo te lezen een mooie warme tocht,
    dat is genieten vanavond op het teras.
    goede nachtrust en morgen weer veel plezier. ( is leuk om jullie zo te volgen )

• 30 September 2015 - 12:34

Rinus En Annie:

Hallo stoere wandelaars, zo te lezen gaat het jullie goed af. Af en toe wat improviseren maar over het algemeen is het goed te doen. Wel prima dat het goed weer is, wel warm maar altijd beter als kou en nat. Het beste maar weer. Annie en Rinus

• 30 September 2015 - 16:14

Peter Pol:

Prima weertje daar zo te lezen Ging die man van de trein ook met een rode vlag voor de trein staan zoals vroeger op het halve-zole lijntje... Dat is pas echte ouwe meuk. Geniet met z'n allen van de wandeltochten.
    Het weer is hier nu ook lekker z'n 18 graden wel wat minder als bij jullie maar je kunt niet alles hebben.
    Peter