De vijfde dag - Reisverslag uit São João da Madeira, Portugal van Andre Oord - WaarBenJij.nu De vijfde dag - Reisverslag uit São João da Madeira, Portugal van Andre Oord - WaarBenJij.nu

De vijfde dag

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre

30 September 2015 | Portugal, São João da Madeira

Vandaag begonnen met een gezamenlijk liedje. Joep 2e zoon van Janny is vandaag jarig. Via App langzaltieleven ingezongen. Kan Joep de hele dag naar ons luisteren.
Dat was wel haast het meest spannendste deel van de dag. De route van vandaag was verder meer vervelend dan mooi. Oke, een stuk oude Romaanse weg, een enkel vergezicht en wat verdere historische bouwvallen, maar voor de verdere rest veel langs drukke autowegen. Vandaag hebben we dus veel fijnstof ingeademd.
De route van vandaag zou eigenlijk in een keer moeten doorgaan naar Porto.
Dat vonden wij veel te ver. 35km met bepakking dat gaat gewoonweg niet.
We hebben de route ingekort tot 20km. Morgen dan nog een relatief kort stukje van 15km tot in Porto. Maar wij hebben zo onze bedenkingen tegen de Porugeese kilometers. Wij verdenken de Portugezen van enige valsheid in geschrifte. Wij denken dat ze km schrijven, maar met mijlen rekenen.
Vandaag liggen we in een auberge waar het heel erg behelpen is met de ruimte. Met 6 pelgrims met overvolle rugzakken op een kamer wordt dat toch afzien. Ook zijn de bedden wat aan de korte kant. Hans en Andre zullen de voeten ergens anders moeten laten.
Ook is er maar 1 eenvoudige douche voor de hele auberge. Het is dus aanpassen...

• 30 September 2015 - 20:03

Wilma Van Mook:

Ik dacht ik zal eens kijken op jullie site. Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Gekukkig is t eeer nog mooi sn gelukkig ook zo af en toe de omgeving ;) Omdat elke dag anders zal zijn. Zo met eten, of slaapplek blijft deze reis tot aan t eind verrassend.!!! Nog veel loopplezier zonder blessures. Dikke klapkus aan Janny.. haha... ik blijf op de hoogte.. grtz wilma

• 01 Oktober 2015 - 08:57

Emmie:

Hallo daar, heb het reisverslag gelezen, pittig hoor, ik heb nu altijd gedacht dat t een prachtige wandelroute zou zijn maar misschien komt dat nog? Wat leuk dat jullie gezongen hebben voor Joep, ook leuk voor Jannie.
    Hier schijnt de zon , het is een prachtige dag. Ga vandaag heerlijk een eind lopen met Dusty, kantie lekker rauzen..(labrador).veel plezier en sterkte met lopen en ik kijk uit naar t volgende verslag
    Groeten, doeidoei......

Verslag uit: Portugal, São João da Madeira

23 Oktober 2015

De laatste dagen van onze Camino de Portugues.

22 Oktober 2015

Dag journaal komt nog

20 Oktober 2015

Terug in Porto.

19 Oktober 2015

Een regen maandag in Santiago.

18 Oktober 2015

Zondag in Santiago.
Andre

Wij, Janny, André, Marianne en Hans, zijn vier wandelaars die gaan pelgrimeren van Portugal naar Santiago de Compostela. Wij doen dit vooral om te genieten van cultuur, natuur, en het avontuur. Uiteraard zullen we de gastronomische verrassingen niet afwijzen. Het plan is om ongeveer 400km af te leggen.

Actief sinds 27 Aug. 2015